Google+ 2014 : Operator's Lab

søndag den 9. november 2014

WOD Tidsrøveren - Udholdenhedstræning stjæler din tid.

Er du omstillingsparat - også fysisk? Du skal træne mod det du vil være god til, og har du rettet kursen mod oplevelser eller et job hvor du skal kunne holde ud i længere tid, eller kunne præstere flere gange i løbet af en dag, så kommer du ikke uden om, at du er nødt til at TRÆNE netop dette.


"Victor 1" har netop passeret floden Tigris i Bagdad og reccer for en vej ud af trafikken.

En til to gange ugenligt træner jeg muskeludholdenhed ved at gennemføre kortere træningspas fordelt over en hel dag. Det er tidskrævende og kræver disciplin ikke at yde for meget i de enkelte træningspas.

søndag den 19. oktober 2014

WOD Kettlebell Competition #02 - Kettlebell træning i stuen

Du har planlagt at træne hjemme. Alt er klar.. og så kommer regnen og dræber alt håb om at kaste med kettlebells i haven - hvad gør du?

Den ultimative kærestetest - flyt platformen indendørs

Dagens træningsfokus lå på "the bump" og "hip drive", og jeg havde ikke tænkt mig at regnvejr skulle forhindre det!

søndag den 28. september 2014

WOD Livvagtens valg - Bliv klar til at flytte VIP'en .. hurtigt!

Klar til at flytte dig selv, din udrustning, og din VIP? Det er ikke nok at kunne klare det på en flad græsplæne i solskinsvejr, for angrebet falder som regel når du er uoplagt, dårligt forberedt, og når din VIP har sin vest på. Hvis ikke du er klar, er det på tide at komme i gang!


Teamet og jeg er netop ankommet til destinationen efter en tur i Rød Zone

Denne træning er en kombination af styrke og muskeludholdenhed. Der vil dog være en opdeling, men du skal nok få brugt hele kroppen inden dagen er omme

fredag den 12. september 2014

WOD Styrke og Svøm - Del 1

Vil du opnå funktionel styrke, er det ikke nok at "hive jern" i det lokale center. Du skal udfordre din krop ved at træne flere aktiviteter over tid. Dagens træning byder på styrketræning og svømning i kombination, og du bliver ikke færdig på en halv time.

Skydning - tekniktræning på stærk/svag hånd

En sidegevinst ved denne træning er, at du oplever på egen krop hvordan det føles at være i gang i længere tid. Tør du springe ud i det?

søndag den 24. august 2014

WOD Kettlebell Workout 1401 "The One"

Denne træning vil udfordre din evne til at skifte fokus under selve træningen, og jeg tør godt garantere for, at det ikke bliver kedeligt.


Du vil udfordres i at fortsætte når benene bliver trætte. Det handler om mentalt fokus - mindset om man vil

Kettlebells er kommet for at blive

Hvis du ikke allerede har stiftet bekendtskab med kettlebells, så er det på tide at komme i gang. 


For her er tale om et mirakelmiddel, som vil erstatte alt andet styrketræning og du kommer til at give mig ret før eller siden.

lørdag den 7. juni 2014

WOD Klar til Forkursus - Funktionel styrke starter her


Klar til forkursus  forbereder dig specifikt til optagelsesprøverne og forkursus hos Frømandskorpset og Jægerkorpset.

EXFIL by LYNX  HELI

lørdag den 31. maj 2014

Mikrotræning - din ven i hverdagen. Del 1

Træning er en prioritet! Og det gælder i alle sammenhænge. Der er simpelthen ingen undskyldning. 


I en travl hverdag kan det være en udfordring at finde rigeligt med tid til træning ifht. målet. Men nu er der gode råd for netop det

mandag den 26. maj 2014

WOD Kettlebell Clean and jerk - Del 1

Savner du et bud på, hvordan du kan opdele en specifik kettlebelløvelse i del elementer, så kig med her.


Uanset om du træner mod konkurrence, en tonet krop, eller funktionel styrke der kan omsættes operativt, så er kettlebelltræning noget af det mest effektive du kan kaste dig ud i. 

lørdag den 12. april 2014

Redningsmissionen "Rebel Heart" - Hjemmeværnet springer frit fald over Stillehavet

Amerikanske hjemmeværnssoldater kom et 1-årigt barn til undsætning, mere end 900 sømil ude i Stillehavet.


Faldsskærmsreddere træner fritfald spring over Californien

Hvordan sender man lægehjælp ud til en lystsejler i havsnød 900 sømil ude i Stillehavet?

lørdag den 5. april 2014

WOD: Restitutionstræning med blodsmag

Restitution foregår ikke i sofaen. Du skal træne videre


Ild og bevægelse er fysisk krævende, og gode træffere kommer ikke af sig selv.

Kender du følelsen af at være godt i gang med en spændende og hård træningsplan, og pludselig når du til en uge der hedder Restitution - Hvad gør du? ... her er hvad jeg gør

tirsdag den 4. marts 2014

WOD Funktionel styrke og ildmarch

Ildmarch kan udfordre selv den mest hærdede kriger. I dette indlæg får du et forslag til, hvordan du forbereder dig på forskyde til fods over afstande imens du bære en moderat vægt.


Under deltagelse i en øvelse, hvor vi skulle have hele skabet med på tur.
Om lidt vil især din udholdenhed og mentale robusthed blive udfordret. 

fredag den 10. januar 2014

torsdag den 2. januar 2014

HIIT og Mikrotræning - Virker det?

Kender du følelsen af den dårlige samvittighed som tynger dig, fordi du ikke nåede at træne i dag eller at du ikke "nåede" at strække ud? Her kan mikrotræning blive din ven i hverdagen.

Slæbe sandsække op taget af en bygning = indbegrebet af funktionel mikrotræning


Første gang jeg stødte på begrebet "Mikrotræning" var i forbindelse med forberedelserne op til en udsendelse med Hæren i 2009. Her blev enheden præsenteret for CFI* oplæg efter ideen: "a little every day goes a long way".