Google+ Tactical Barbell II er i luften - første indtryk : Operator's Lab

søndag den 13. september 2015

Tactical Barbell II er i luften - første indtryk

TB2 findes på Amazon Kindle nu. Den er købt, læst og allerede nu har jeg kastet mig ud i træningen. Ja! det er en fed bog om træning. Her følger mine første indtryk.

MH-6 Littlebird sikre området fra luften


Jeg sugede bogen i ét hiv- som når en ryger dropper nikotinplastret efter at have fundet en pakke rød Cecil i garagen.

Du må vente med en egentlig anmeldelse, for jeg vil hellere skrive undervejs som min træning skrider frem efter bogens forslag.

Kender du det, at du møder en god ven som har fundet de vise sten, og opfører sig lidt fjollet? .. Jeg havde aldrig troet det skulle overgå mig, men nu sidder jeg i det til halsen. Indrømmet: Jeg er ham nu. Det føles skørt, men TB konceptet passer perfekt på mit livsmønster og træningsmål.

Hvad kan du så bruge det til? - jo, derude et sted findes også nogle ideer og træningskoncepter som kan motivere dig til at smide hvad du har i hænderne og kaste dig frådende over at definere en målsætning og træne. 

Uge 1
I blok 1Base Building, fokuserer forfatteren K. Black på at opbygge grundformen der skal danne grundlag for en høj kondition og at gøre kroppen klar til tungere styrkeløft.


7 timer fordelt på de første seks dage.
Her i uge 1 har emnerne været kredsløbstræning med lav intensitet, samt muskeludholdenhed i stedet for regulær styrketræning. 

Fredagens emne er restitution og 
K. Black lader det være op til dig, om dagen skal bruges til udstrækning mv. eller et let træningspas. Jeg fortrækker svømning som restitution og sørger for at holde intensiteten nede.

Svømningen blev gennemført således:
  • 10 x 100 m fri + 1 minut hvil
  •   3 x 150 m fri + 1 minut hvil

Det er nærliggende at spørge sig selv om, hvorvidt det er muligt at træne så mange dage. Ja, det er det, men du skal være disciplineret nok til at holde målet for øje og deraf intensiteten nede. Fokus er på kontinuitet!

Jeg glæder mig til at dele TB2 videre med dig, dog uden at afsløre bogens indhold i detaljer. Den oplevelse vil jeg ikke snyde dig for.

/God træning





Ingen kommentarer:

Send en kommentar