Google+ WOD March træning kan varieres : Operator's Lab

lørdag den 11. juni 2016

WOD March træning kan varieres

March træning behøver ikke kun at bestå i at vandre i timevis uden variation. Du kan med fordel variere det med løb eller kettlebelltræning undervejs.

"You don't have to like it, you just have to do it!": Richard Marcinco, SEAL Team Six


Indsæt *træning* efter ordene:  
  • Udholdenheds-
  • fin form-
  • aerob kapacitets-  
Forskellige benævnelser for kredsløbstræning hvor målet er at forbedre kroppens evne til at udføre et givent stykke arbejde i længere tid og evnen til at restituere bedre efter træning. Har du brug for at kunne være under fysisk belastning i længere tid, samt hurtigt blive frisk igen efter træning eller en taktisk indsættelse , så kommer du ikke uden om udholdenhedstræning.

Inden du kaster dig ud i at sige farvel til tunge squats og pull-ups med vægt, så vil jeg indskyde, at udholdenhedstræning også handler om den rette dosis, hvis dit mål er at være god all-round. Min erfaring er, at du kan nøjes med 1 udholdenheds-træningspas pr. 14 dag, optimalt et pr. uge... hvis du vel at mærke træner andre emner regelmæssigt.

Det aerobe energisystem kan trænes på mange forskellige måder, og dem alle vil jeg ikke trætte dig med her. Center for Militær Fysisk Træning har udgivet noget spændende og håndgribeligt materiale, og meget af det kan du støve op på nettet. Jeg kan anbefale
  • Militær Fysisk Træning
  • Temahæfte 2 - Kredsløbstræning

Herunder følger et træningsforslag til næste gang du skal træne udholdenhed. Formålet er at træne i at arbejde under fysisk belastning i +60 minutter og hvor der skal skiftes mellem 2 aktiviteter. 

Inden jeg gik i gang, var alt udstyr og tøj pakket, og der var også fundet forsyninger frem. Vil du have det optimale resultat ud af træningen, må du også skabe optimale forudsætninger (læs: få passende mad og drikke). Fortvivl ej, herunder har jeg løsningen til dig - et tidligere indlæg med en vedhæftet vejledning

LINK: Tidligere indlæg om mad/væskestrategi 

 
Brug din træning til at teste nyt og gammelt udstyr


Træningsforslag

Del 1
March med + 20 kg rygsæk 
Intensitet: Puls z1 til z2 i ca. 60 minutter.
LINK til mit træningspas

Omklædning = ca. 15 minutter inden del 2 starter
 
Del 2
Løb med 5 kg rygsæk hvor benene er forbelastet fra march 
intensitet: Puls z2 i ca. 30 minutter.
LINK til mit træningspas



/God træning

Ingen kommentarer:

Send en kommentar